بزرگان موسیقی جنوب ـ ناصر عبداللهی

بزرگان موسیقی جنوب ـ ناصر عبداللهی

یادی از بزرگ مرد موسیقی جنوب ناصر عبداللهی
بزرگان موسیقی جنوب ـ ناصر عبداللهی

بزرگان موسیقی جنوب ـ ناصر عبداللهی

یادی از بزرگ مرد موسیقی جنوب ناصر عبداللهی

فرزین


فرزین


'''فرزین'''خواننده موسیقی پاپ ایرانی در دهه‌های پنجاه و شصت خورشیدی بود. وی اصالت آبادانی داشت.




فرزین از هنرمندانی  بود که قبل ازانقلاب ۱۳۵۷ ایران|انقلاب و در اوایل [[دهه ۵۰]] شمسی کار خوانندگی را آغاز کرد. اولین آهنگی که اجرا کرد "'''مهمان'''" نام داشت که ساختهٔ [[بیژن قادری]] بود. وی  قبل از انقلاب "دمیس روسس" ایران لقب گرفت.

فرزین قبل از انقلاب در [[ساتی نیک]] با [[عارف عارف‌کیا|عارف]] همکاری داشت. ساتی نیک پاتوق دوستداران عارف و فرزین بود.

از جمله آهنگهای آن موقع میتوان به آهنگ '''دم بگیرین''' (از آلبوم خداحافظ) اشاره کرد که در زمان خود جز آهنگهای روز و پرسرو صدا بشمار می آمد و میتوان آن را یکی از بهترین ترانه های فرزین دانست. [[مهرداد آسمانی]] (آهنگساز و خواننده ی معروف ایرانی) که خواهرزاده ی فرزین است به یاد او آهنگ  "دم بگیرین"  را باز خونی کرده است.

فرزین بعد از [[انقلاب ۱۳۵۷ ایران|انقلاب]] پس از هشت سال سکوت در کار هنری [[ایران]] را ترک و به [[آمریکا]] مهاجرت کرد و اولین آلبوم خود را بنام '''گریه نکن''' ارائه داد که از جمله موفق ترین کارهای او و اثری جاودانه از آهنگساز معروف [[جهانبخش پازوکی]] بوده است و شامل ترانه هایی چون '''رطب'''، '''همنفس'''، '''هوای یار''' است. از دیگر آلبوم‌هایی که در خارج از او منتشر شده است  میتوان به : '''معشوقه''' (منتشر شده در سال ۱۳۶۸) , '''عشق''' (منتشر شده در سال ۱۳۶۹، یکی از آهنگهای این آلبوم توسط خود او ساخته شده), زینو, بی رخ تو, اگه سوختیم, به یاد دیروز, شما واشک (آخرین آلبوم) اشاره کرد. وی همچنین آلبومی دارد که شامل بازخوانی آهنگهای [[داریوش]] است. یکی از آهنگسازانی که در کار او  تاثیر بسیاری داشته است [[جهانبخش پازوکی]] می باشد. که تعداد زیادی آهنگ و ترانه برای او ساخته است.

فرزین همیشه برای هنرمندان و همکاران خود احترام قائل بود و معتقد بود که باید به همه ی خواننده ها امکان داده شود تا بتوانند در عالم هنر، هنرنمایی کنند. همچنین وی کمکهای فراوانی به [[پویا (خواننده)]] خواننده‌ی ایرانی کرد تا بتواند کار خوانندگی را شروع کند و درآن موفق شود.

او یکی ازعلاقه مندان به فوتبال بود به همین دلیل هم به تیم هنرمندان لس‌آنجلس پیوست  و جزً اصلی ترین بازیکنان این تیم شد. فرزین همچنین علاقه ی زیادی به تیم [[پرسپولیس]] داشت و به همین خاطر ترانه‌‎ای به نام "پرسپولیس" اجرا کرد که سروده‌ی پازوکی میباشد.

وی به دلایل بخصوصی محیط هنری [[لس آنجلس]] را ترک و به [[آلمان]] مهاجرت کرد.

از فرزین دو فرزند با نامهای '''آرش''' و '''آتیه''' بجای مانده که آرش داماد [[علی پروین]] (بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال) میباشد.

علت اصلی مرگ وی سکته ی قلبی اعلام شد و دلیل آن  تجمع چربی در میان قلب و وزن زیاد بوده است, بطوریکه در سالهای آخرعمر نفس کشیدن را برایش مشکل کرده بود تا اینکه بالاخره در نوامبر سال [[۱۹۹۹ (میلادی)]] دار فانی را وداع گفت و برای همیشه از این جهان رفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.